Jumaat, 9 September 2011

HEALED

Based dari tajuk entry pada hari ini (hehehe...) sy dengan ini ingin mengumumkan yg sy sudah sembuh!!! Yeay! from the past heart broken. I took me some time to get over him, but I knew eventually I'll let go. He's got a new girl, good for him. I don't want to hold any grudge against him. At least now I am able to smile again. I get the understanding of happiness is depend on myself. We can't let other people determine whether we can be happy or not..

And now I'm dealing with another crucial issue in my life which is my career. But this time being I was still searching for job. I have sent my resume to several companies and hoping that I can get the call for interview. So far I had attend 2 interviews. Both went well. But I let both position passed. Ntahlah, ada sahaja yg tak kenanya.. Mungkin bukan rezeki aku disana kowt. Selain dari itu, I learned that I cannot be to choosey utk bekerja ni.

This upcoming monday, aku ada interview kat Jalan Raja Chulan, KL. Utk position HR kat kilang recron di nilai ni. I was really hoping that I can get job nearby my parents home coz I need to take care of my parents and my siblings. Its my responsibilities to look over them. That's why aku carik kerja dekat2 je. Selain dari tu, aku sangat pissed off bila org pandang rendah towards graduan yg masih lagi menganggur (spt aku nie). Just so you know, bukan aku tak berusaha utk carik kerja I DID okey!! Pastu if nak cari kerja part time, org yg ada kedai2 biasa pun taknak pekerja yg kerja 1-2 bulan je. Dorg nak yg permanent. I have tried them all, tapi tak dapat. DAH TRY OKEY!!

But in the end, it is all about usaha dan rezeki you know. Kdg2 tgk org lain senang je dapat kerja, tapi kita tak boleh nak rasa iri hati or dengki towards them coz Allah dah tentukan rezeki mereka. Same goes with us, yg paling penting is USAHA, DOA & TAWAKAL, insyallah mesti ada jalannya nnt...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan