Isnin, 18 April 2011

Laugh

Tergelak sendirian bila tertengok blog org.. Takde niat nak memperkecilkan sesiapa yang hidup or yg dah takde kat dunia yang fana ini. Sekadar utk reminder kepada diri sendiri.

Tadi, tgk blog org lain, people that is younger than me. Bila tgk isi kandungan blog dia teringat time aku muda2 dulu.. kiranya once upon a time..bila dimana kita suke kat someone, someone..then citer kat kawan2.

Basically life revolves around our friends. Peer pressure is definitely great. Abang angkat, kakak angkat, adik angkat dan etc2... Kelakar la.

The adolescent times is all about your looks and your grades. Org judge kita based on that. Aku boleh diconsiderkan to that someone that doesn't have that much of good looks. Badan gemuk, muka berminyak, plus dgn pimples.. Arghhh!! During that time, aku selalu merungut sbb takde org yg suka aku, kenapa org lain lebih cantik, lebih pandai, lebih kurus dan etc2. It was like shit you know. Serious aku benci dgn situation gitu.

I believe up until these days, that is still my biases. Bila tgk gurls yg cantik2, aku probably akan assume kat sekolah mesti dorg budget cantik n gedix giler. heheheh... mmg bias tol. Tapi aku lagi benci to those people, dah la buruk, hati busuk...haish... tu mmg dah tak boleh dapat diselamatkan lagi la.

Aku sngt2 bersyukur yang aku dh lepas that phase of lifetime. Because, if kita tak dapat ikut path yang sepatutnya kita lalui, maybe akn terbabas..dan probably akn menyesal dikemudian hari.

Even though now I'm 23 years old (well, basically 22 and 3 months++) tapi cabaran is still there. Mmg tak boleh lari dari cabaran. It's getting serious utk menjaga sanity as well as our purity (especially gurls). Sigh~ (mengeluh lagi..) *tak baik mengeluh2 nie...tak berkat nnt.. huhuhu..

Whatever it is, i'm just saying what I felt. This probably a piece of crap aku letakkan kat dalam blog. Bkn apa, since I lost my friends in one of the social network passion aku tuk menulis dalam blog mmg termati terus. It just gone. Coz it hurt so much. So I'm taking a baby step now to start all over again, to search for my passion to write.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan